Na het succes van "PUW!", gaat "PUW! 2.0" een stap verder. Dit onderzoeksproject richt zich op het optimaliseren van het schoolwelzijn van cognitief sterke leerlingen in het Vlaamse onderwijs.
In samenwerking met zeven verschillende scholen, waaronder een basisschool, vijf secundaire scholen en een school voor buitengewoon onderwijs (OV4 type 9), worden op maat gemaakte begeleidingstrajecten voor de cognitief sterke leerlingen opgezet, die tevens aansluiten bij de specifieke schoolvisie. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de geavanceerde, objectieve schoolwelzijnsmeetmethode die werd ontwikkeld tijdens "PUW!". De methode combineert verschillende zelfrapportagemethodes met objectieve fysiologische data-analyse.
Met behulp van geavanceerde sensoren en een app streven we ernaar om elk kind de kans te geven om op zijn of haar eigen unieke manier te groeien en te excelleren in het onderwijs.
Tijdens "PUW! 2.0" wordt ook gewerkt aan werkveldvalorisatie, waarbij de inzichten en resultaten uit het project worden vertaald naar concrete toepassingen voor het werkveld. Dit omvat het ontwikkelen van praktische methoden en strategieën om het schoolwelzijn van cognitief sterke leerlingen te verbeteren, gebaseerd op hun unieke behoeften.
Met behulp van geavanceerde sensoren en een app streven we ernaar om elk kind de kans te geven om op zijn of haar eigen unieke manier te groeien en te excelleren in het onderwijs. Op deze manier draagt "PUW! 2.0" bij aan de optimalisatie van schoolwelzijn van cognitief sterke leerlingen.