Twee nieuwe keuzetrajecten vanaf september

Twee nieuwe keuzetrajecten vanaf september

Twee nieuwe keuzetrajecten vanaf september

Vanaf het academiejaar 2021-2022 breiden we ons opleidingsaanbod uit met twee nieuwe keuzetrajecten: ‘Interieurdesign’ binnen de bachelor Industrieel Productontwerpen en ‘Creative Business’ binnen de bachelor Communicatiemanagement.

Nieuw keuzetraject ‘Interieurdesign’ binnen Industrieel Productontwerpen

In het Industrial Design Center op Kortrijk Weide bieden we vandaag al de keuzetrajecten Design for Industry, Design for Impact en Design for Identity aan binnen de bacheloropleiding Industrieel Productontwerpen (IPO). Daar komt in september 2021 een vierde keuzetraject bij: Interieurdesign.

“De definitie van wat we vandaag als ‘product’ beschouwen wordt steeds breder”, legt opleidingsdirecteur Ronald Bastiaens uit. “De bestaande keuzetrajecten binnen IPO focussen bijvoorbeeld op het ontwerp van technische producten, circulaire producten en industriële vormgeving, maar we zien ook een toenemende interesse in het ontwerpen van producten en objecten voor het vormgeven en inrichten van interieurs. In het nieuwe keuzetraject komt het accent dus te liggen op productontwerp in dienst van interieurdesign.

Het nieuwe keuzetraject richt zich enerzijds op het conceptueel en ruimtelijk inrichten van interieurs, aan de hand van kleur, sfeer, meubilair of licht. Anderzijds zullen de studenten de producten ontwerpen en ontwikkelen die in deze interieurs thuishoren. Denk aan meubelen, verlichting, interieurobjecten of zelfs textiel. “Net zoals in de drie bestaande keuzetrajecten binnen IPO zullen producten en objecten ook hier het uitgangspunt vormen. Tegelijk hebben we bijzondere aandacht voor design, architectuur en (interieur)trends.”

Meer informatie over dit keuzetrajectDownload de brochure

Nieuw keuzetraject ‘Creative Business’ binnen Communicatiemanagement

Vanaf september wordt Creative Business een specifiek keuzetraject binnen de bacheloropleiding Communicatiemanagement (campus The Penta, Kortrijk Weide). Corporate en mediacommunicatie, contentmarketing, trends en storytelling komen uiteraard aan bod, weliswaar met bijzondere aandacht voor ondernemerschap in de brede creatieve sector. Denk aan gamingbedrijven, appontwikkelaars, communicatiebureaus, onlinemarketingagencies, productontwerpers of creatieve en innovatieve ondernemers.

“Met dit nieuwe keuzetraject richten we ons op meer ondernemende profielen die zich aangetrokken voelen door de creatieve industrie, start-ups, techgiganten en innovatieve concepten”, aldus Ronald Bastiaens. “Die hebben nood aan creatievelingen die niet alleen communicatief sterk zijn, maar ook het commerciële en ondernemende in zich hebben.

Creative Business zit op het snijvlak van communicatie, business, consulting en nieuwe technologieën. In het nieuwe keuzetraject leren de studenten dus hoe ze innovatieve concepten van ondernemers en bedenkers op een creatieve en begrijpelijke manier naar de markt kunnen brengen. Aan de hand van een uniek verhaal, inzicht in trends en op basis van kennis van de creatieve en de communicatiesector.

Meer informatie over dit keuzetrajectDownload de brochure