Onderzoek op Howest door studenten brengt marketing automation tot bij de bedrijven

Onderzoek op Howest door studenten brengt marketing automation tot bij de bedrijven

Onderzoek op Howest door studenten brengt marketing automation tot bij de bedrijven

Marketing Automation zit in de lift! Zowel grote als middelgrote bedrijven hebben de talloze voordelen ondertussen opgepikt.
 
“Twee jaar geleden startte aan Howest een onderzoeksproject rond Marketing Automation waar niet alleen onderzoekers, maar ook studenten actief aan meewerken”, geeft Charlotte Vanhove, onderzoeker bij Howest én lector marketing, mee. “Studenten kregen namelijk een gedegen opleiding van volwaardige partners uit de sector en konden hierdoor een volledig traject van a-z uitwerken.” 
 
Met het event The Future of Marketing én het onderzoek mikt Howest op bedrijven die langzaam maar zeker de stap zetten naar marketing automatisering, iets wat gezien de digitale shift en de toenemende e-commerce een absolute noodzaak wordt.

“Het onderwerp en de toepassing voor de studenten is een noodzaak die zich stelt vanuit het werkveld” stelt Vanhove. “We merken dat bedrijven meer en meer op zoek gaan naar specifieke digitale profielen en bekijken continu hoe we onderzoek en nieuwe technologieën op een toegepaste manier kunnen meegeven aan onze studenten.”
 
Volgend academiejaar wordt Marketing Automation geïntegreerd in de curricula van onder andere de opleidingen Bedrijfsmanagement Marketing en Communicatiemanagement en blijft een onderzoeksgroep aan Howest actief om bedrijven te adviseren en te faciliteren.

Om de kennis en informatie naar de bedrijven te brengen organiseren de studenten marketing op 10 december 2019 het event The Future of Marketing waarbij ze dieper ingaan op marketing automation.

Informatie & tickets: www.futureofmarketing.be