Valentijnsactie Howest helpt Kortrijk aan doeltreffende liefdesverklaringen

Valentijnsactie Howest helpt Kortrijk aan doeltreffende liefdesverklaringen

Woensdag 12/02

Valentijnsactie Howest helpt Kortrijk aan doeltreffende liefdesverklaringen

Studenten Communicatiemanagement als ghostwriters voor valentijnsberichten

Studenten van de opleiding Communicatiemanagement van Howest kruipen op woensdag 12 februari 2020 in hun pen om doeltreffende liefdesboodschappen uit te werken. Gewapend met inzichten rond reclamestrategie en consumentengedrag knopen studenten gesprekken aan met Kortrijkzanen in K in Kortrijk. Vervolgens werken zij gepersonaliseerde boodschappen uit.

Een 20-tal studenten uit de opleiding Communicatiemanagement van Howest organiseren een valentijnsactie waarbij zij als ghostwriter fungeren voor valentijnskaartjes. Op basis van korte interviews personaliseren zij ter plaatse valentijnskaartjes voor bezoekers van K in Kortrijk. 

“Jongeren worden voortdurend gebombardeerd met reclameboodschappen. Met behulp van articial intelligence en big data inzichten gaan marketeers steeds vaker gepersonaliseerde boodschappen ontwikkelen”, aldus Joanna Desmet, docente Reclamestrategie in de opleiding Communicatiemanagement. “Door gepersonaliseerde handgeschreven liefdesverklaringen uit te werken, focust de valentijnsactie op de essentie van interpersoonlijke communicatie: in dialoog treden en met enkele gerichte vragen een persoon leren kennen. In tijden waar online communicatie de bovenhand neemt, willen we met een papieren kaart – die bovendien geparfumeerd wordt – inspelen op het verrassende karakter van een postmailing. Laat dat nu ook een belangrijk aspect zijn van doeltreffende communicatie.” 

De valentijnsactie reikt verder dan het uitwerken van doeltreffende boodschappen voor klassieke koppels. Zes persona’s vormen de leidraad in deze schrijfactie: het ex-lief, het huidig lief, de mama, de docent, de onbekende, de medestudent. 

De actie loopt op woensdag 12 februari in K in Kortrijk van 14u tot 17u.