Let’s Talk: Influencers

Vijfde editie “Let’s Talk: Howest” brengt influencers en influencer marketing experts samen

Let's TalkOp woensdag 12 december 2018 organiseert de opleiding communicatiemanagement van Howest Kortrijk “Let’s Talk: Influencers”. Tijdens deze vijfde editie van Let’s Talk ligt de focus op influencer marketing. Hoe influencer marketing als bedrijf strategisch inzetten? Hoe als influencer relevant en authentiek blijven? Het netwerkevent verwelkomt communicatieprofessionals en -studenten. Influencer marketing experten, waaronder Bert Marievoet en Nele Pieters, alsook influencers, zoals Joachim Badejoh en Sofie Van Hooydonk, belichten beide kanten van de medaille in talks over diverse topics.

Vijfde editie Let’s Talk

Profit en non-profit organisaties zetten steeds vaker influencers in om hun marketing- en communicatiedoelstellingen te bereiken. Consumenten komen via sociale media dan ook steeds vaker in contact met dergelijke influencers. Het JEP werkte in oktober 2018 richtlijnen uit om de consument te beschermen en het inzetten van influencer marketing via sociale media transparanter te maken. Deze richtlijnen zijn nu twee maanden in werking. Hoe zien influencers en marketing experten de toekomst voor influencer marketing? De vijfde editie van Let’s Talk belicht de verschillende facetten van influencer marketing en geeft de nodige inspiratie om de theorie om te zetten in de praktijk.

Zeven experts

Met Let’s talk Influencers speelt de opleiding Communicatiemanagement in op een fel besproken evolutie in de communicatie- en marketingsector.

“We willen als opleiding uitgroeien tot een spil in het communicatieveld. Daarom brengen we communicatieprofessionals en topsprekers samen rond hot topics in de communicatiewereld. Influencer marketing is alomtegenwoordig, maar bedrijven zijn nog op zoek naar best practices om zo efficiënt en transparant mogelijk in te spelen op deze trend”, aldus Jan Dauwe, opleidingscoördinator Communicatiemanagement Howest.

Zeven experts laten hun licht schijnen op deze evolutie vanuit een specifieke invalshoek:

  1. Joachim Badejoh (social influencer & oprichter van Ori Omi) brengt Instagram: de kracht van een personal brand
  2. Nele Pieters (oprichter RPPRT & auteur Community Marketing toont hoe community marketing een alternatief kan bieden voor influencer marketing
  3. Bert Marievoet (oprichter Native Nation & Galaksie) brengt Content is king, context is God
  4. Liesbeth Pyck (Managing Director FAMOUS Relations) werkte actief mee aan het schrijven van #influencerguidelines in samenwerking met de Raad voor de Reclame, acc, UBA, BAM, FEWEB en andere leden van het Expert Center Public & Influencer Relations van acc
  5. Sander Duivestein (trendwatcher, columnist en meest gelezen blogger op Frankwatching) – focust in zijn wetenschappelijk onderzoek op virtuele influencers
  6. Freek Stevens (social media expert bij Punchline) werkt dagelijks met brand advocates, ambassadeurs en influencers
  7. Sofie Van Hooydonk (social influencer & auteur Vlaamse influencers 2019) legt uit hoe je als bedrijf een goede match maakt met authentieke influencers

Over communicatiemanagement

De opleiding Communicatiemanagement leidt studenten op tot communicatieprofessionals. De opleidingspijlers zijn creativiteit en digitale competenties. De opleiding biedt verschillende specialisaties aan: Advertising, Allround Communication, Digital Storytelling, Events, PR&Media en Sales.


Praktische info

  • Woensdag 12 december 2018 om 18u in Campus The Square, Luipaardstraat 12A, 8500 Kortrijk
  • GPS-adres: Kapel Ter Bede 88, 8500 Kortrijk
  • Professionals betalen €55 (er zijn ook groepstarieven voor €40 p.p.), studenten €10
  • Alle info en inschrijven
  • Met dank aan onze sponsors: Accent, Modeno, Lab9, BNP Paribas Fortis, Torfs, Well Communications, Poco Loco


Programma

  • 18:00 – 18:30: onthaal & apero
  • 18:30 – 18:45: welkomstwoord door Jan Dauwe
  • 18:45 – 19:15: keynote Bert Marievoet
  • 19:20 – 19:35: elevator pitch
  • 19:40 – 20:10: sessie keuze 1
  • 20:10 – 20:40: Let’s eat
  • 20:40 – 20:55: elevator pitch
  • 21:00 – 21:30: sessie keuze 2
  • 21:30 – 23:00: dessert & netwerkmoment

Meer info