Skip to main content

Waarover?

In het vormingstraject leer je een variatie gebruiken van digitale evaluatiemodaliteiten.

Je staat stil bij mogelijkheden en beperkingen van zowel digitale als non-digitale beoordelingsformaten. Je leert de bruikbaarheid van digitale toepassingen voor evaluatie kritisch beoordelen door ze zelf te ervaren én te gebruiken.

Daarnaast hebben we aandacht voor learning analytics. Je leert activiteiten ontwerpen die data genereren om leerlingen efficiënt te begeleiden.

Je leert hoe je de vooruitgang van leerlingen kunt monitoren en bijsturen door effectieve feedback te geven.

Wil je je na het volgen van dit traject verder verdiepen in de materie, dan kun je het postgraduaat Digitale didactiek te volgen. Je wordt dan vrijgesteld voor Digitaal evalueren.

Je kunt het volledige traject op eigen tempo volgen en tegelijk persoonlijk begeleid worden. Een absolute aanrader voor wie meestapt in de digitale transformatie!

Docenten bekijken boek over digitaal evalueren

Voor wie?

Het traject is voornamelijk toegespitst op leerkrachten derde graad basisonderwijs en leerkrachten secundair onderwijs.

Ook andere opleiders die interesse hebben in het thema Digitaal evalueren zijn natuurlijk welkom.

Waarom?

Digitaal evalueren kan jouw werklast als leerkracht verminderen én het leerproces van de leerlingen versterken.

Vrouw werkt aan digitale fiches van leerlingen

Data en locatie

  • 27 februari 2024
  • 19 maart 2024
  • 23 april 2024

Alle lessen gaan door online.

Er is geen examen. De evaluatie bestaat uit deeltoetsen en deelopdrachten.

Het volledig volgen van het traject leidt tot een attest van deelname en een vrijstelling voor het postgraduaat Digitale didactiek.

Kostprijs

De prijs voor dit vormingstraject bedraagt 230 euro.

Contact

Griet.bogaert [at] howest.be (Griet Bogaert)

Steun­maatregelen

Inschrijven? Bekijk het demofilmpje

Deze navorming is een onderdeel uit het postgraduaat Digitale didactiek. Dit is de opleiding die je bij inschrijving mag selecteren (zie filmpje).

Howest Academy - Hoe schrijf je in?
Info days
Read more

Meet Howest Academy

FAQ

Vind je niet wat je zoekt of heb je specifieke vraag over deze opleiding. Neem gerust contact met ons op.

Griet Bogaert

Completing the online registration implies that you are officially enrolled and commits you to paying the registration fee. After your file is processed, you will receive an email with an invoice for payment of the registration fee.

Most advanced programmes (such as micro degrees and post-graduate programmes) are not eligible for scholarships or reduced fees. That type of financial assistance is reserved for students within the standard programmes (bachelor's). However, there are other possibilities offered by the Flemish government such as Flemish educational allowance, KMO-portefeuille and study vouchers.

Yes, it is possible. Please send your account number and billing details to howestacademy [at] howest.be (howestacademy[at]howest[dot]be). The refund for the originally paid registration fee will only be made after registration of payment with the SME-wallet. You will therefore temporarily have a double payment pending.

If your training is partially or fully funded through financial assistance (SME, Flemish training leave, Flemish educational allowance, Flemish training vouchers), it is important to check the terms of the financial assistance programme concerning compulsory attendance. Students are responsible for having their attendance formally registered by the lecturers.

The coordinator of your course will indicate which platform will be used for short-term courses. For long-term programmes, your course material can be found on leho.howest.be. You can log in with the details you received from the registrar’s office after enrolment.

Send an e-mail to howestacademy [at] howest.be (howestacademy[at]howest[dot]be) and you will get a quick reply.

For short-term postgraduate courses, direct registration via the webpage is final and binding. For diploma and credit courses such as bachelor’s, associates and microdegrees, pre-registration is not binding, but it assures you a place in the programme.

  • For associates degree:
    You are officially enrolled once you have completed your pre-registration online and signed it digitally. After processing and approval of your online registration by the registrar’s office, you will receive login details and an invoice for payment of the registration fee.
  • For microdegrees:
    You are officially enrolled after your pre-registration has been processed by the student registrar and after you have signed your programme contract. This can be done manually or digitally via the digital student learning platform: https://leho.howest.be/ (shortcut at the bottom -> ibamaflex -> important information).

Payment of the registration fee must be made no later than 1 October or - if the course starts at another time - within 15 days of registration. For payments made by invoice, the latest payment date mentioned on the invoice applies. Only in exceptional cases will instalment payments be allowed and only if an instalment plan has been submitted and agreed to by Howest's financial officer. Please contact us at howestacademy [at] howest.be (howestacademy[at]howest[dot]be) for more information.