3DArtist - Project Scan4Stories

3DArtist - Project Scan4Stories

Aanstellingskenmerken

Je wordt aangeworven voor bepaalde duur van 01/04/2020 tot en met 31/03/2021. of van zodra als mogelijk.
Verlenging is mogelijk, mits positieve evaluatie.

Maximum 10 jaar relevante ervaring kan verrekend worden in de geldelijke anciënniteit.

Functiebeschrijving

Binnen de toegepaste onderzoeksgroep Digital Arts & Entertainment (DAE-research) werk je mee in een ondersteunende en uitvoerende rol aan het TETRA project Scan4Stories. Dit project kwam tot stand met de steun van Vlaio en diverse erfgoedpartners, en wordt uitgevoerd ism de opleiding Toerisme en Recreatiemanagement. 
Binnen dit lopende TETRA project help je als technical 3D artist mee aan de grafische uitwerking van de use cases. In elk van die use cases wordt storytelling mbv immersieve technologie ingezet ter inspiratie voor een collectief van bedrijven, organisaties die werkzaam zijn in de erfgoedsector. 
Onze onderzoeksgroep werkt doorgaans met volgende focus:
•    trendwatching, state-of-the-art en testing van nieuwe game technologie en die toepassen in kleine proof-of-concepts 
•    kennis laten doorvloeien naar zowel het onderwijs als bedrijven
•     bestaande game technologie via toegepast (gesubsidieerd) onderzoek en demonstrators zo breed mogelijk inzetten in diverse sectoren zoals bv industrie 4.0, sport, zorg, medisch, brandweer/politie, mode, erfgoed
De voornaamste opdrachten en taken als projectmedewerker op Scan4Stories zijn
•    Je helpt actief mee met het vertalen van noden van de werkveldpartners naar proof of concepts en use cases.
•    Je werkt 3D art uit voor alle use cases
•    Je doorgrondt de productie pipeline van interactieve 3D applicaties waarbij je de wisselwerking tussen de gebruikte technologie en nodige 3D visualisatie in rekening brengt. Je gaat binnen de gewenste scope op zoek naar de efficiëntste werkstromen om het beste resultaat te bereiken, waarbij ook fotogrammetrie, puntenwolken etc aan bod kunnen komen en voor animaties gebruik van mocap etc. 
•    Je legt in al je projecten extra aandacht op het gebruiksgemak van de diverse applicaties waar je aan meewerkt (UI). 
•    Je past de nieuwste ontwikkelingen in het game technologie domein toe, analyseert de meerwaarde en haalbaarheid binnen het huidige project en anticipeert naar toekomstige projecten. 
•    Je documenteert jouw bevindingen die teruggekoppeld worden zowel naar het werkveld als naar de opleiding en bent bereid een gastcollege te geven of studenten te begeleiden in een bachelorproef of stage. Je helpt bij de organisatie van demo-sessies, seminaries, business  events en workshops van de onderzoeksgroep om zowel intern als extern te communiceren over de  gerealiseerde projecten.  
 

Profiel

Vereist diploma en kennis:
Bachelordiploma Digital Arts & Entertainment (Game Graphics Production, 3D) of gerelateerd.
Indien je over een buitenlands diploma beschikt, met uitzondering van Nederland, dient een gelijkwaardigheidsattest van NARIC (www.naric.be)  toegevoegd te worden.


Vereiste kennis
•    Uitgebreide kennis van Maya, 3DSMax, Blender, Zbrush …
•    Uitgebreide kennis van game engines (Unity, Unreal) 
•    Kennis van game production pipeline 
Pluspunten
•    Kennis van VFX en animatie pipelines is een pluspunt
•    Kennis van procedural pipelines is een pluspunt
•    Kennis van fotogrammetrie, 3Dscanning, puntenwolken, … is een pluspunt


Howest competentieprofiel:
•    Je bent klantgericht en je hebt een studentgerichte houding. 
•    Je  beheerst de courante softwarepakketten. 
•    Je staat open voor vernieuwing. 
•    Je werkt graag in teamverband. 
•    Je kan je soepel  aanpassen aan een evoluerende taakinhoud. 
•    Je bent flexibel in werk- en  prestatieregeling.
•    Je bent bereid om de internationale dimensie van de opleiding mee verder uit te bouwen.


Functiespecifiek competentieprofiel
•    Je kan goed samenwerken met andere developers en 3D artiesten in het team.
•    Je kan goed communiceren met externe partners (met en zonder kennis van game technologie).
•    Je bent in staat om kritisch te reflecteren hoe jouw werk in de beoogde toepassing optimaal opgebouwd moet worden. 
•    Je kan goed om met opeenvolgende deadlines. 
•    Je hebt een oog voor je eindgebruiker, en draagt een goede UI en user experience hoog in het vaandel.
•    Je kan gemakkelijk schakelen tussen verschillende projecten. 
•    Je bent ondernemend, werkt klant- en  resultaatsgericht en kan projecten en taken deskundig en tijdig afwerken. 
•    Je hebt interesse voor nieuwe technologieën binnen de games-, animatie- en  VFX-industrie. 
•    Je schrikt er niet voor terug om aan de slag te gaan met nieuwe software en hardware. 
•    Je houdt er van om zelfstandig complexe  uitdagingen aan te gaan.
•    Je hebt oog voor detail.

Ervaring

Een eerste werkervaring in een projectmatige omgeving (onderzoek of industrie) is een pluspunt maar geen must.

Aanbod

Howest, de Hogeschool West-Vlaanderen, is een atypische, creatieve, innovatieve en ondernemende hogeschool. Onze kernwaarden, Serve Empower Care, proberen we elke dag in de praktijk om te zetten. We zorgen voor onze studenten en leiden hen op tot direct inzetbare professionals. 
Howest is een open en pluralistische hogeschool, met respect voor diversiteit. Als wendbare en daadkrachtige organisatie biedt Howest haar medewerkers maximale kansen om zich te ontplooien. Howest biedt een teamgerichte werkomgeving aan.
 

Meer info

Voor inhoudelijke info kun je terecht bij:
Vicky Vermeulen – research manager
vicky.vermeulen@howest.be 


Voor info omtrent de aanstellingskenmerken kun je terecht bij:
Luc Verhalle – directeur personeel en Financiën
luc.verhalle@howest.be
 

Sollicitatieprocedure

Kandidaturen worden uitsluitend elektronisch toegestuurd via https://ses.howest.be  en dit ten laatste op 01/03/2020 . Je registreert je met een login en een paswoord. Wij vragen ook om jouw CV, motivatiebrief en diploma op te laden in het systeem. Eénmaal geregistreerd moet je ook effectief solliciteren voor deze vacature.
Kandidaten worden gescreend op basis van het CV en motivatiebrief. Wie verder in aanmerking komt, wordt uitgenodigd voor een selectiegesprek.
 

Info howest

www.howest.be

Enkele lopende en recent afgelopen projecten van DAE research zijn te bekijken op www.digitalartsandentertainment.be/research

Onderwijzend personeel

Administratief technisch personeel

Project / onderzoeks-medewerkers