Howest-studenten ontwikkelen interactieve beweeggames

Howest-studenten ontwikkelen interactieve beweeggames

EXERGAMING? Actief bewegen of gewoon gamen?

In samenwerking met studenten van de opleiding Sport en Bewegen ontwikkelen de studenten van Multimedia en Communicatietechnologie beweegspelletjes voor kinderen. Op donderdag 30 januari vindt in de Sportinnovatiecampus een demobeurs plaats, waarop de studenten hun exergames voorstellen.

Howest zet vanuit de Sportinnovatiecampus de laatste jaren in op onderzoek rond ‘exergaming’ of ‘interactieve beweeggames’. Vanuit een samenwerking tussen technische- en sportopleidingen wordt onderzocht wat de toegevoegde waarde van gamification is op sport en bewegen.

De studenten Multimedia en Communicatietechnologie (MCT) werken momenteel aan een project waarbij ze beweegspelletjes voor kinderen, door studenten Sport en Bewegen bedacht, effectief technologisch gaan ontwikkelen.

Het zijn zeer laagdrempelige toepassingen met als belangrijkste doel dat ze onmiddellijk kunnen gebruikt worden door studenten Sport & Bewegen in beweegsessies. De focus ligt dus niet op high-tech, wel op fun, duurzaamheid en bruikbaarheid.

Op donderdag 30 januari stellen de studenten als examenopdracht hun ontwikkelde toepassingen voor aan een groep schoolkinderen van Basisschool Paalbos en Basisschool De Triangel uit Brugge. De kinderen zullen de spellen meteen uittesten. Deze demobeurs zal plaatsvinden in de beweeghal van de Sportinnovatiecampus.

De demo’s vinden plaats tussen 10u en 11u30 en tussen 13u30 en 15u.

Contactpersoon: Eefje Battel (049864 80 90) of Tim Coppejans (0477 13 75 00)

Foto’s: Op een eerste testdag (begin januari) verzamelden de studenten MCT al wat feedback bij kinderen van Basisschool Paalbos (een school die ook aan het onderzoek Howest Vital Schools participeert). Na de testdag gingen de studenten aan de slag met de feedback om hun product verder te optimaliseren.