Nieuw postgraduaat Digitale Sportmarketing en -communicatie van Howest speelt in op digitale noden

Nieuw postgraduaat Digitale Sportmarketing en -communicatie van Howest speelt in op digitale noden

De maatschappij verandert en digitaliseert razendsnel. Ook de sport- en beweegsector ontsnapt hier niet aan, waardoor de vraag steeds luider klonk hoe hierop kan ingespeeld worden. Antwoord? Via een gloednieuw postgraduaat.

Howest (Hogeschool West-Vlaanderen) biedt vanaf februari 2020 het postgraduaat Digitale Sportmarketing & -Communicatie aan, waarin de nieuwste trends in digitale sportmarketing en communicatie aan bod komen. Lesgevers met uitgebreide ervaring in de sportwereld presenteren er best practices en delen hun eigen ervaringen rond digitale storytelling, social media, data-driven marketing, trends en de toekomst van sport.

Gastsprekers

Doorheen een reeks avondpresentaties worden de deelnemers geleerd zich te wapenen met een digitale toekomststrategie. “Met deelnemers bedoelen we vooral professionals met sportpassie, licht initiatiefnemer Joost Vansteenkiste toe. “Dan denken we aan werknemers van sportclubs, -federaties, bedrijven en organisaties actief in de sportsector. Naast presentaties zijn er ook interactieve sessies met de gastsprekers, waardoor deelnemers de kans krijgen een uitgebreid netwerk in de sportwereld uit te bouwen. Bijkomend werkt iedere deelnemer een eigen specifieke case uit, die gedurende het postgraduaat bijgestuurd wordt door Howest-experts.” 

Het postgraduaat, dat doorgaat in de Sportinnovatiecampus in Brugge van februari tot juni 2020, is een initiatief van lectoren uit de Howest-opleidingen Sport & Bewegen, Bedrijfsmanagement en (Sport)journalistiek. Het wordt ingericht als postgraduaat, volgt dus op een bachelor- of masteropleiding en geeft recht op een postgraduaats-getuigschrift. 

Meer informatie en een (regelmatig geüpdatete) lijst van gastdocenten