Postgraduaat Sportmedia & Marketing

Postgraduaat Sportmedia & Marketing

Wie kan dit postgraduaat volgen?

Het postgraduaat Sportmedia en Marketing zet in op de hedendaagse digitale trends in de sportsector. Iedereen die een bedrijf of organisatie wil klaarmaken voor de toekomst kan in deze opleiding terecht om te leren hoe je een digitale transitie doorvoert. Na deze opleiding kreeg je strategische inzichten om marketing op de juiste manier te gebruiken. Bovendien leer je die strategie meteen uit te rollen aan de hand van praktische sessies waarin digital skills worden aangeleerd. Tenslotte vormt dit postgraduaat ook een ideale manier om een netwerk in de sector op te bouwen. Aan de hand van netwerkmomenten en bedrijfsbezoeken kom je als cursist in aanraking met anderen die professioneel in de sportsector aan de slag zijn. De opleiding is gericht op drie doelgroepen:

  • Mensen die werken in de sportwereld, bij een bedrijf, federatie of openbare dienst
  • Pas afgestudeerden die hun expertise willen uitbreiden en een netwerk willen opbouwen
  • Mensen die voor een carrièreswitch gaan en zich willen klaarmaken voor een job in de sportsector

Deze avondopleiding is perfect combineerbaar met een job en wordt ingericht als postgraduaat. Naast de opleidingsmomenten op donderdagavond worden er ook een vijftal praktijkdagen georganiseerd. Die gaan telkens door op een vrijdag. In de opleiding krijg je de kans een case uit te werken voor je eigen organisatie of werk je een aangeboden case uit.

Ben je pas afgestudeerd en heb je nog geen job? Via een stage van 3 maanden krijg je de kans om ervaring op te doen binnen de digitale wereld van sport, media en marketing. 

Deze opleiding volgt op een bachelor- of masteropleiding en geeft recht op een postgraduaatsgetuigschrift.
 

Nu inschrijven

Ontdek de opleiding Sportmedia & Marketing

De opleiding

Deze avondopleiding is perfect combineerbaar met een job en wordt ingericht als postgraduaat. In de opleiding krijg je de kans een case uit te werken voor je eigen organisatie of werk je een aangeboden case uit.

Programma

De opleiding Digitale Sportmarketing bestaat uit 4 ruime opleidingsmodules + een geïntegreerde case of stage als eindwerk.

Praktische info

We hechten veel belang aan netwerk en in contact treden met medecursisten en experten uit het werkveld. In combinatie met het online leren organiseren we ook 10 ‘live’ lessen/netwerkmomenten.