Laptopproject: Veel gestelde vragen

Als student aan Howest heb je voor elke opleiding een laptop nodig.
Speciaal hiervoor werd het Howest laptopproject opgestart, wat ervoor zorgt dat je
tegen een voordelige prijs een laptop van de beste kwaliteit kan aanschaffen.

Via deze lijst vind je een antwoord op frequent gestelde vragen.

Geen antwoord op je vraag? Aarzel dan niet en contacteer ons!

Ben ik verplicht een laptop te kopen als ik studeer aan Howest?

Ja. Een laptop is verplicht voor alle opleidingen.

Waarom is een laptop verplicht?
Wat zijn de voordelen?

Met je laptop heb je al je software op je eigen toestel. Dat maakt de integratie veel gemakkelijker en laat je toe te werken waar en wanneer je maar wil: op de trein, op de campus, op kot of thuis.

Ben ik verplicht een laptop via Howest te kopen?

Neen. Maar Howest wil wel benadrukken dat dit veel voordeliger is. Het voordeel van het Howest laptopproject is dat deze toestellen businesstoestellen zijn. Ze zijn van een hogere kwaliteit en door de samenwerking met onze partners is de service ook beter in vergelijking met deze voor gewone consumententoestellen.

Bovendien beschik je meteen over het nieuwste model uitgerust met het nieuwste platform, waardoor je zeker bent dat je je toestel gedurende de volledige opleiding kan blijven gebruiken.

Hoe werkt Howest laptopproject? Welk voordeel heb ik daarbij?

Ieder jaar bieden de commerciële partners van Howest uitstekende en krachtige portables aan, aan heel scherpe prijzen. Instappen in het laptopproject biedt echter nog veel meer voordelen:

  • Dankzij het Howest laptopproject kom je in het bezit van een businesstoestel. Deze zijn van een hogere kwaliteit en door de samenwerking met onze partners is de service ook beter in vergelijking met deze voor gewone consumententoestellen. Bovendien beschik je meteen over het nieuwste model uitgerust met het nieuwste platform, waardoor je zeker bent dat je je toestel gedurende de volledige opleiding kan blijven gebruiken.
  • Lenovo en HP: Je krijgt 3 jaar next business day on-site garantie voor Lenovo en HP. Concreet betekent dit, dat als je je portable binnenbrengt voor een reparatie onder garantie, je toestel ter plaatse hersteld wordt en je de volgende dag je portable terug ophaalt. De Helpdesk op de campus herstelt de de toestellen van Lenovo en HP.
  • APPLE: Je krijgt 3 jaar garantie en telefonische ondersteuning voor Apple (Apple Custom Applecare for Education). De herstellingen gebeuren in één van Lab9 winkels (Kortrijk, Roeselare, Brugge, Ieper, Aalst).
  • Als de hersteltijd langer duurt, krijg je een vervangtoestel. Normaal gezien is het vervangtoestel van hetzelfde model.
  • Met het Howest laptopproject beschik je over een portable van een topmerk.
  • Wij garanderen dat het gekozen toestel voldoet aan de eisen van de opleiding.

Kan ik me indekken tegen diefstal, ongelukken of problemen die niet onder garantie vallen?

Ja. Je kan optioneel een omniumverzekering afsluiten. Meer informatie op de website van onze commerciële partners. Hou rekening met een franchise.

En de software?

Howest verwacht dat alle studenten alleen legale software gebruiken op hun laptop. Je betaalt elk jaar een studentvriendelijke licentieprijs voor de software die je nodig hebt. De prijs is afhankelijk van je studierichting.

Ook wie een eigen laptop heeft moet kunnen voorleggen dat hij/zij met legale software werkt.

Een laptop lenen?

Je hebt een tweede pc nodig, je gaat op stage, je moet een werkstuk maken, je hebt nog geen pc, je moet een presentatie geven ...? Studenten van Howest kunnen onder bepaalde voorwaarden bij studentenvoorzieningen Stuvo Howest een laptop lenen.

Meer info bij Stuvo Howest, de studentenvoorzieningen van Howest.

Waar kan ik mijn laptop bestellen?

Hoe kan ik de leverancier contacteren?

Voor de Lenovo en HP toestellen kan u bellen naar 03 475 19 75
of mailen naar info@signpost.be.

Voor de Apple toestellen kan u bellen naar 056 25 55 11 of mailen naar education@lab9.be.